Decyzja

24 maja


"Decyzja. Czasem wystarczy jeden moment, by wszystko zmienić, obrócić o 180 stopni. Zostawić przeszłość i zacząć od nowa."
Chyba przed takim wyborem stałam kilka dni temu. Chciałam usunąć bloga i wymazać 3 lata pisania oraz ulepszania strony. Miałam za sobą już nie jedne powroty i upadki.  Nie raz zostawiałam na kilka miesięcy pisanie, ale w pewnym momencie coś do mnie dotarło. To była część mnie. Coś, dzięki czemu moje życie nie było byle jakie.

A ja nie chce bylejakości.

Nie chcę życia bez celu.

A życie takie się staje kiedy żyjemy z dnia na dzień i wmawiamy sobie, że jakoś będzie, że poleżę sobie, posłucham muzyki, pośpię i tak codziennie. Tak, wiem, kanapa bywa komfortowa i wygodna. Do niczego nas nie zmusza, nic nie nakazuje. Jest bezpieczna i nie wiąże się z żadnymi obowiązkami. Sprawia, że się wyłączamy. Nie czujemy żadnej presji. Fajnie tak poleżeć dzień, dwa ale na pewno nie całe życie. A z tym ostatnio się spotykam.
Coraz więcej młodych ludzi ( tak wiem, też nie jestem aż tak bardzo stara i mówię też o sobie) zdejmuje buty, zakłada kapcie i siada na łóżku. Życie sprowadza się do przetrwania każdego kolejnego dnia, przesiedzeniu na Facebooku, Snapie czy Instragramie i nie martwieniu się o nic.  To  bylejakość. Pozbawianie życia sensu. A liczy się coś więcej.
Czasem warto poświęcić trochę wysiłku, by poznać siebie i sprawdzić, co nas interesuje i napędza. Wtedy jest ciekawiej,  bo wstajesz i planujesz co chcesz zrobić.
Raczej nie zaliczaj do tego imprezowania, mimo że jest to jakiś sposób życia. To prosta droga, która zaprowadzi cię donikąd. Lepiej załóż wygodne buty i idź. Zaglądaj w każde drzwi na twojej drodze i próbuj. Nie ma pewności, że od razu trafisz na coś co lubisz robić, co nada życiu sens, ale poznasz siebie. Będziesz wiedział, czego unikać a czego się trzymać.

Nie pozwól sobie na byle coś. Nie pozwól na byle życie. Masz odczuwać każdy dzień, cieszyć się nim i wykorzystywać go na 100%.

Decyzja należy do Ciebie. Możesz poddać się rutynie i spędzić życie z dnia na dzień, ale pamiętaj masz jedną szansę. Nikt nie da Ci drugiego życia. Możesz też wstać, posiniaczyć się i poobijać w czasie wędrówki , ale przeżyć najwspanialszą przygodę.

Co wybierasz?












You Might Also Like

2 komentarze

  1. Życie na tym polega, na decyzjach i też na podejmowaniu tych złych, które uczą najbardziej :)

    Zapraszam!
    mój blog
    mój instagram

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama wpadłam w taką beznadziejność, przez co zaniedbałam kontakty z przyjaciółmi i to był dla mnie ogromny cios. Rodzina i przyjaciele pomogli mi wyjść z tego doła. Wiecznie zmęczona po pracy.. Spać. Pięknym jest pisanie o tak choć oczywistych to ważnych sprawach. Życzę powodzenia!

    Pozdrawiam,
    Klaudia Pluta

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...